onsdag 3 februari 2010

Trädgårdsförsök och toppbestigning


Tro det eller ej, men jag har nu anlagt 'trädgård'! Mina ca 7 kvm vacker röd jord intill uteplatsen pryds nu av tio plantor av suckulenter, strelitzia och prydnadsgräs. Inte så att de fyller upp hela klabbet men det ser rättså fint ut. Ett par naturstenar till det så blir det lite mer kontraster och variation i min tämligen rätvinkliga naturruta. Ska köpa ett par utekrukväxter också, kanske en klängig bouganvilla eller en wild grape, att ställa på betongplattan bredvid mina vita plastutemöbler.


Och som grädde på moset, lök på laxen eller vad som nu kan synas lämpligt: jag har (efter nästan ett år i Gaborone) tagit mig i kragen och knatat/klättrat upp till toppen på Kgale Hill tillsammans med ett gäng svenska expats. Inte nån större utmaning i sig, för berget är bara ca 300 m högre än marken runtomkring, men ändå! Väl där uppe bjöds vi en härlig utsikt över hela stan, vilket ju till stor del var poängen med hela övningen. Finns det ingen sky bar i city får man alltså gå upp på ett berg i närheten :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar