söndag 15 februari 2009

På plats i Gaborone

Från den råkyliga vintern i Skåne till ett soligt och sommarvarmt (runt 30 grader) Botswana. Jag är i Gaborone, eller 'Gabs' som man säger här. En omställning som tog ett par dagar att landa i, men som nu känns helt rätt. Det är ju klart skönare med shorts & sandaler än jeans & läderstövlar! Solen steker på bra, så det gäller för mig som blek nordbo att hålla mig i skuggan och inte snåla med solskyddsfaktorn såhär i början. Myggen är tyvärr på hugget så fort det blir kväll, vilket är den klart sämsta omständigheten hittills för en sådan myggfavvis som jag uppenbarligen är... Så jag stinker MyggA så fort jag lämnar lägenheten efter klockan 18!
Nästa inlägg kommer nog att handla om stan. Det verkar vara ont om skybars, men det finns andra oaser som inte går av för hackor - vänta bara så ska ni få se & läsa!

2 kommentarer:

  1. Schysst blogg, men visa gärna bilder på Afrikanska sorkar!

    Tycker Sverker & Klorben

    SvaraRadera