torsdag 10 juni 2010

Så var det vinter igen

Burr, det är kyligt om kvällar och nätter nu. Och eftersom jag lyckades dra på mig en förkylning under studieresan till Gävle förra veckan (tre botswanska kollegor och jag lärde oss om det svenska adressystemet) känns det ännu ruggigare. Sitter hemma i mitt lilla hus och kurar under en varm filt och sippar honungsvatten. Hoppas piggna till inom kort, för jag har en biljett till Ghana-Serbien på söndag. Jepp, jag ska till fotbolls-VM!

Annars är det fullt upp med pilot-projektet i Matebele, en by några mil norr om stan. Vi kör på en extravecka nu, och sen ska vi börja stämma av all insamlad info mot de uppgifter vi kan hitta i Land Board-arkiven. Kommer bli en utmaning, helt klart, eftersom där är en salig röra bland de papper som finns. Får se hur mycket vi lyckas verifiera och vad som återstår att ta ställning till utan uppbackning av formella dokument. Behovet av en sådan här systematisk äganderättsutredning är verkligen stort, så de inblandade gör förhoppningsvis sitt bästa för att vi ska lyckas.

1 kommentar:

  1. Inte avundsjuk på kylan, men på biljetten till fotbolls-VM....

    SvaraRadera